برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61978088 -021 تماس بگیرید

برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به مناسب ترین شکل ممکن از منابع موجود برای نیل به هدف های مطلوب استفاده کرد، برنامه ریزی فعالیت مستمری است که نه تنها به مقصد، بلکه به روش وصول به مقصد و تعیین بهترین مسیر نیز توجه دارد. کارکاه های مرکز مشاوره فرهیختگان جوان همانند حیطه تخصصی این مرکز به صورت تخصصی در زمینه شغلی-تحصیلی هستند. تمامی کارگاه ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کشور بوده و دارای گواهی نامه های معتبر در زمینه های مرتبط می باشد.آگاهی مشاوران، معلمان، دانشجویان رشته های مشاوره، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط از چگونگی برنامه ریزی تحصیلی، جزو اهداف اصلی این دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن دوره قادر خواهند بود...
در سال های اخیر همواره مشاوره های انتخاب رشته کنکور مبتنی بر تحلیل نتایج کنکور داوطلب از قبیل رتبه و تراز و ایجاد تناسب بین این پارامتر ها با رشته محل های موجود بوده است و عاملی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است ویژگی های روانشناختی داوطلب و تناسب آن با رشته هایی است که به وی معرفی می شوند. وجه تمایز و برتری انتخاب رشته ای که به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود، دخیل نمودن ویژگی های روانشناختی داوطلب در معرفی رشته ها به وی می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند.....
واقعیت هایی همچون عدم تناسب تخصص فارغ التحصیلان با نیازهای بازار کار،بی علاقگی و تغییر رشته های متعدد در سطوح مختلف دانشگاهی و حتی دبیرستانی،گرایش بیش از حد به برخی از رشته ها و یا عدم اقبال و استقبال از برخی دیگر و پایین بودن میزان رضایت شغلی در تعداد زیادی از شاغلین، جملگی عللی هستند که نقش مهم و کلیدی هدایت تحصیلی و شغلی را در نظام آموزشی کشور تصدیق و تایید می کنند.هدایت صحیح دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی چه در مقطع دبیرستان و چه پس از آن  یکی از اساسی ترین دغدغه های نظام های آموزشی موفق در دنیای امروزی است.
مشاوره و راهنمایی تحصیلی بخش تفکیک ناپذیری از نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. بی شک اهمیت و جایگاه مهم یک مشاور تحصیلی در انتخاب مسیر آموزشی یک فرد بر هیچ کس پوشیده نیست ، از این¬رو مرکز مشاوره فرهیختگان جوان با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری دوره جامع تربیت مشاور تحصیلی بر آن است تا بتواند گامی کوچک اما موثری در آموزش و تربیت مشاوران تحصیلی را بردارد .
توانمندسازی مشاوران در حوزه هدایت شغلی و تحصیلی و بهره گیری از ابزارها و سامانه های هدایت شغلی معتبر رایانه ای جزو اهداف اصلی دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند: نظریه های شغلی-شخصیتی در حوزه مشاوره شغلی را تشریح کرده و مقایسه نمایند. شناخت کافی از سامانه های هدایت شغلی و تحصیلی رایانه ای بدست اورده و مزیت ها و محدودیت های انها را تشریح نمایند. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان و مراجعان و پاسخگویی به نیازها و پرسش های انها در حیطه هدایت شغلی و تحصیلی را داشته باشند.
موسسه فرهیختگان جوان آماده است تا با آزمون های استاندارد استخدامی مطابق با مدل های روز دنیا و با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده، آزمون های استخدامی را برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک اجرا نماید.
سوپر ویژن
همکاران محترمی که از طریق مرکز مشاوره فرهیختگان جوان موفق به کسب صلاحیت مشاوره شغلی و تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی شده اند می­توانند با هماهنگی لازم در کارگاه سوپر ویژن و کارورزی به صورت حضوری شرکت نمایند. در انتهای دوره تمامی نکات و مشکلات دوره جمع بندی شده و به صورت فایل صوتی در اختیار مشاوران دوره قرار داده خواهد شد. علاوه بر گروه ویژه در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات بین مشاوران دوره و مدرس ایجاد خواهد شد که طبق برنامه مشخص زمانی به سوالات مشاوران در این گروه مجازی پاسخ مقتضی برای هدایت جلسات درمانی و مشاوره ای توسط مدرس دوره داده خواهد شد.
دوره توانمند سازی مشاوران در حیطه شغلی – تحصیلی دوره جامع آموزشی 32 ساعته برای مشاوران و روانشناسان علاقه مند و دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد با تدریس اساتید برتر دانشگاه ها و مراکز مشاوره فرصت ثبت نام تا 20 مهرماه هزینه دوره 1500000 تومان است که شرکت کنندگان 300 هزار تومان پرداخت می کنند
این مطالعات روایی و اعتبار ارزیابی نسبيت و از نظر تصمیم‌گیری شغل سنجشي براي روش اختصاصي فردی در مورد تصمیم‌گیری شغلی را می­سنجد. تحلیل عاملی (AACDM) : ساختار سه عامل هماهنگ با نظریه نسبیت را تایید می­کند. حمایت­های روان سنجی اضافی (AACDM)شامل برآوردها­ی همسانی درونی کافی و روایی آزمون- باز آزمون و مدارک ساختار سنجش، اعتبار ملاکی و اعتبار توسعه­ای می­باشد. پیشنهادات توسعه ای – تکاملی  (AACDM) و توصیه­های استفاده از این روش در مشاوره شغلی و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است.
استراتژي هاي تصميم گيري به طور سنتي يا به عنوان خصوصيات رفتاري / توصيفي يا به عنوان خصوصيات هنجاري / پيشنهادي طبقه بندي مي شود. مدافعان نمونه هاي تصميم گيري هنجاري / پيشنهادي شيوه ايي را براي تصميم گيري توسعه مي دهند، در حالي كه مدافعان نمونه هاي رفتاري توصيفي به دنبال انتخابي است كه با مجموعه اندكي از نيازها نسبت به يك مجموعه كامل روبرو مي شود. اين مطالعه مدل منافع مورد نظر (هنجاري/ پيشنهادي) و جنبه هاي مدل حذف تصميم گيري شغلي را مقايسه مي كند. هر دو مدل ها با موقعيت انتخاب مدل آزاد مقايسه مي شوند كه استراتژي تصميم گيري شغلي به طور روشن با روش تجربي تحميل نمي شود. سه استراتژي تصميم گيري وجود و مورد مقايسه قرار مي گيرد كه عبارتند از: كيفيت انتخاب ها، نوع شغل هاي انتخابي و رضايت بعد از تصميم گيري. دانشجويان N= 101 پرسشنامه ارزش كاري را تكميل كردند و در فعاليت هايي شركت كردند كه سه نمونه تصميم گيري در آن جا انجام مي شد. اين نتايج مي گويد كه استفاده از مدل منافع مورد نظر بهترين كيفيت را براي تصميم گيري درباره اين موضوعات ايجاد مي كند.
دوره تربیت مشاور تحصیلی و شغلی منطبق بر صلاحیت های حرفه ای NCDA و با اعطای مدرک معتبر صلاحیت مشاوره شغلی-تحصیلی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور تاریخ برگزاری 24، 25، 26، 27 مهر ماه 1397
کارگاه عملی برنامه ریزی تحصیلی + مهارتهای مطالعه مفید دو کارگاه هشت ساعته و کاملا مفید و کاربردی در دو روز با اعطای گواهینامه معتبر از : سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور 12 و 13 مهرماه 1397