مرکز مشاوره جوان مشاور
…مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره کنکور

برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به مناسب ترین شکل ممکن از منابع موجود برای نیل به هدف های مطلوب استفاده کرد، برنامه ریزی فعالیت مستمری است که نه تنها به مقصد، بلکه به روش وصول به مقصد و تعیین بهترین مسیر نیز توجه دارد. کارکاه های مرکز مشاوره فرهیختگان جوان همانند حیطه تخصصی این مرکز به صورت تخصصی در زمینه شغلی-تحصیلی هستند. تمامی کارگاه ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کشور بوده و دارای گواهی نامه های معتبر در زمینه های مرتبط می باشد.آگاهی مشاوران، معلمان، دانشجویان رشته های مشاوره، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط از چگونگی برنامه ریزی تحصیلی، جزو اهداف اصلی این دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن دوره قادر خواهند بود...
در سال های اخیر همواره مشاوره های انتخاب رشته کنکور مبتنی بر تحلیل نتایج کنکور داوطلب از قبیل رتبه و تراز و ایجاد تناسب بین این پارامتر ها با رشته محل های موجود بوده است و عاملی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است ویژگی های روانشناختی داوطلب و تناسب آن با رشته هایی است که به وی معرفی می شوند. وجه تمایز و برتری انتخاب رشته ای که به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود، دخیل نمودن ویژگی های روانشناختی داوطلب در معرفی رشته ها به وی می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند.....
واقعیت هایی همچون عدم تناسب تخصص فارغ التحصیلان با نیازهای بازار کار،بی علاقگی و تغییر رشته های متعدد در سطوح مختلف دانشگاهی و حتی دبیرستانی،گرایش بیش از حد به برخی از رشته ها و یا عدم اقبال و استقبال از برخی دیگر و پایین بودن میزان رضایت شغلی در تعداد زیادی از شاغلین، جملگی عللی هستند که نقش مهم و کلیدی هدایت تحصیلی و شغلی را در نظام آموزشی کشور تصدیق و تایید می کنند.هدایت صحیح دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی چه در مقطع دبیرستان و چه پس از آن  یکی از اساسی ترین دغدغه های نظام های آموزشی موفق در دنیای امروزی است.
مشاوره و راهنمایی تحصیلی بخش تفکیک ناپذیری از نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. بی شک اهمیت و جایگاه مهم یک مشاور تحصیلی در انتخاب مسیر آموزشی یک فرد بر هیچ کس پوشیده نیست ، از این¬رو مرکز مشاوره فرهیختگان جوان با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری دوره جامع تربیت مشاور تحصیلی بر آن است تا بتواند گامی کوچک اما موثری در آموزش و تربیت مشاوران تحصیلی را بردارد .
توانمندسازی مشاوران در حوزه هدایت شغلی و تحصیلی و بهره گیری از ابزارها و سامانه های هدایت شغلی معتبر رایانه ای جزو اهداف اصلی دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند: نظریه های شغلی-شخصیتی در حوزه مشاوره شغلی را تشریح کرده و مقایسه نمایند. شناخت کافی از سامانه های هدایت شغلی و تحصیلی رایانه ای بدست اورده و مزیت ها و محدودیت های انها را تشریح نمایند. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان و مراجعان و پاسخگویی به نیازها و پرسش های انها در حیطه هدایت شغلی و تحصیلی را داشته باشند.
موسسه فرهیختگان جوان آماده است تا با آزمون های استاندارد استخدامی مطابق با مدل های روز دنیا و با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده، آزمون های استخدامی را برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک اجرا نماید.

سوپر ویژن

همکاران محترمی که از طریق مرکز مشاوره فرهیختگان جوان موفق به کسب صلاحیت مشاوره شغلی و تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی شده اند می­توانند با هماهنگی لازم در کارگاه سوپر ویژن و کارورزی به صورت حضوری شرکت نمایند. در انتهای دوره تمامی نکات و مشکلات دوره جمع بندی شده و به صورت فایل صوتی در اختیار مشاوران دوره قرار داده خواهد شد. علاوه بر گروه ویژه در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات بین مشاوران دوره و مدرس ایجاد خواهد شد که طبق برنامه مشخص زمانی به سوالات مشاوران در این گروه مجازی پاسخ مقتضی برای هدایت جلسات درمانی و مشاوره ای توسط مدرس دوره داده خواهد شد.
شخص افسرده تحت یك سری طرح كه تجربه درباره خود، جهان، و آینده را منحرف می سازد عمل می نماید. ادراك منفی به انفعال و بی ارادگی، تمایل كاهش یافته نسبت به لذت و خوشی، و نهایتاً به تسلیم شدن منجر می گردد. افسردگی اغلب با مشكل در تمركز و تصمیم گیری همراه می باشد. چنین فعالیت هایی برای حل مشكل مؤثر و تصمیم گیری در تمامی جوانب زندگی نقشی اساسی دارند. ناتوانی افراد افسرده در داشتن فعالیت مؤثر در حل مشكل و فرایند تصمیم گیری ارتباط مستقیمی با تصمیم گیری شغلی دارد.
نتایج نشان می دهد که تجارب اشتغال این افراد در محیط اجتماعی به دو روش توسط دیگران شکل می گیرد:«همکاری سازنده» و« همکاری نارسا». این دونوع همکاری قطعاً دارای ویژگی هایی است که با عملکرد دیگر افراد به هنگام همکاری با این افراد، احتمال انجام شغل توسط افراد مبتلا و همچنین تجریه ی آنها از این شغل را تحت تأثیر قرار می دهد. نتایج همچنین نشان می دهد که در خصوص «شرایط برای همکاری»، تفاوتهایی وجود دارد که بر نوع همکاری اثر می گذارد و در نتیجه نوع سوم از انواع همکاری را تشکیل می دهد. چنین یافته هایی باعث ارتقاء درک عمیق تری از چگونگی تسهیل سازی و یا ایجاد محدودیت برای تجارب معنی دار شغلی می گردد.
ارزیابی كیفیت روان­سنجی و ارزش­ های كاری یك مقیاس باید دربرگیرنده ارزیابی قابلیت اطمینان آن مقیاس، بررسی تفاوت­های جنسیتی و قومی- نژادی و اثبات درستی (در این مورد، درستی تفكیكی و ساختاری) باشد. مطالعه حاضر قابلیت اطمینان انسجام درونی مقیاس های ارزش های كاری را اثبات كرده است. همچنین تفاوت های جنسیتی و قومی- نژادی یافت شده در SWVI-R بررسی شد. اثبات درستی ساختاری SWVI-R با روش های آنالیز عاملی و با توزیع مقیاس های دو ساختاری كه به طور فرضی به ارزش های كاری مربوط بودند: شخصیت و فردگرایی- گروه گرایی، حاصل شد. علاوه براین، مطالعه حاضر نشان داد كه مقیاس های ارزش های كاری با دو مورد از جوانب مطلوبیت اجتماعی، درستی تفكیكی نشان داده است.
تصمیم‌گیری برای آینده شغلی، جنبه مهمی از زندگی است. در یك مقطع زمانی، فرد باید تصمیم بگیرد متقاضی چه شغلی شود یا این كه آیا برای یك تخصص خاص، آموزش لازم را ببیند یا خیر. بسیاری از افراد در هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی با مشكل مواجه می‌شوند و مشاوره شغلی میتواند راه حل خوبی باشد.
در دوران نوجوانی، یك تصمیم حائز اهمیت مربوط به شغل انتخاب رشته در آموزش عالی می باشد. در این مقاله، مجموعه ی جدیدی از معیارها برای تكلیف های متفاوت ( یعنی، تشخیص موقعیت، كاوش، تعهد ) ساخته می شود كه می توان طی این فرایند تصمیم گیری شغلی شناسایی كرد : پرسش نامه ی تكلیف انتخاب رشته ( [2]SCTI). نمونه ای از 946 دانش آموز دبیرستان (پایه های 11 و 12) در این مطالعه شركت كردند. نتایج اعتبار سازه ی SCTI را با ارائه ی (الف) بررسی ساختار درونی SCTI (تحلیل عاملی تاییدی)، (ب) بررسی اعتبار همگرا از طریق ضرایب بین مقیاس های جدید و معیارهای جایگزین تكالیف تصمیمی (ج) مقایسه ی نمرات موجود در نمونه به شیوه ی اعتبار یابی گروه شناخته شده مورد پشتیبانی قرار می دهد.