تماس با شماره تلفن

09050942046

در این رقابت بزرگ که نامش آزمون سراسری است، تنها دانش علمی داوطلب نمی تواند عامل موفقیت او شود. زیرا زمان شما برای پاسخگویی به سوالات محدود است و ممکن است به دلیل کمبود وقت ، سوالاتی را که بلد هستید نتوانید پاسخ دهید بنابر این در اینجا دانستن اصول مدیریت زمان در کنکور بسیار کمک کننده است. پس باید در کنار یادگیری و تمرین، به مدت زمانی که شما صرف پاسخگویی برای هر تست میکنید توجه کنید. باید به مبحث مدیریت زمان به عنوان یکی از اصلی ترین فنون موفقیت در کنکور توجه ویژه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بيشتر درباره اهميت مديريت زمان در کنکور با مشاوران فرهيختگان جوان تماس حاصل نماييد.شماره تماس از طريق تلفن های ثابت (بدون پيش شماره) :
تماس از استان تهران 9092305329  تماس از ساير استان ها 9099071029


در مطالب اخیر شیوه صحیح تست زنی را مرور کردیم و آن را به 3 مرحله : آموزشی ـ ارزیابی ـ جمع بندی ، تقسیم بندی کردیم.
در اولین مرحله که تست آموزشی نام دارد، داوطلب بدون توجه به زمان پاسخگویی و نتیجۀ حاصل شده اقدام به تست زنی در درس مربوطه می کند؛ اما همان طور که اشاره کردیم بر خلاف باور غلط برخی از دانش آموزان و با توجه به شرایط خاص آزمون سراسری، صرفه تمرین و تست آموزشی نمی تواند موفقیت شما را در آزمون تضمین کند.
از این رو به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم پس از این که یک مبحث را به طور کامل مطالعه کردند و تست های آموزشی مربوط به آن قسمت را پاسخ دادند، باید اقدام به پاسخ گویی تست هایی کنند که از لحاظ تعداد سوالات و زمان پاسخگویی مطابق استانداردهای آزمون سراسری باشد و شما را در شرایط آزمون قرار دهد.

مقالات زیر را هم بخوانید

کاهش بی دقتی در آزمون های تستی و آزمون سراسری کنکور

کنترل و مدیریت جلسه آزمون تستی و امتحانات

زدن تست های زماندار از مهم ترین اصول مدیریت زمان در کنکور

از مهمترین فواید تست زدن زمان دار ، افزایش سرعت و دقت و همچنین تطبیق داوطلب با شرایط زمانی آزمون سراسری است. در این صورت شما می توانید سرعت خود را نسبت به قبل سنجیده و بهبود دهید. از طرفی با تنظیم وقت تست زنی خود برای هر دسته از پرسش ها قادر خواهید بود علاوه بر سرعت ، از دقت بیشتر در پاسخگویی بر خوردار شوید.
بیشتر داوطلبان با تکیه بر این مزیت از تمرین بیشتر، احساس بی نیازی می کنند و اظهار می دارند (من برای پاسخگویی وقت اضافه هم می آورم). اینگونه داوطلبان معمولا به دلیل سرعت زیاد و عدم تنظیم وقت در پاسخگویی بی دقتی می کنند و نمیتوانند به اندازه ای که مطالب را خوانده اند، به طور صحیح پاسخ دهند زیرا تست زدن با سرعت زیاد اگر قبلا تمرین نشده باشد موجب می شود تا شما نا خواسته بی دقتی کنید و نکات ریز و کلیدی از دید شما دور بماند پس باید ذهن شما به این وضعیت عادت کند.
نکته مهمی که در زدن تست های زماندار مطرح است شیوه ی تمرین مناسب آن در خانه است. همانطور که می دانیم دانش آموزی که تا سال قبل در جلسات امتحان صرفا به یک درس پاسخ می داده است به یک باره باید در جلسه ی آزمونی شرکت کند که از تمام دروس پرسش مطرح می شود و زمان پاسخ گویی به آن پرسش ها نیز بسیار محدود است این رویداد سبب می شود درصد بالایی از داوطلبان در جلسات آزمون آزمایشی و سراسری دچار خستگی ذهن خود شوند که این امر سبب می شود داوطلب نتواند از تمام توانایی خود بهره مند شود. از این رو به داوطلبان توصیه می شود در منزل هم درهر نوبت حداقل سه درس را باهم تست بزنند تا علاوه بر کنترل زمان تمرین انتقال ذهنی از یک درس به درس دیگر فراهم آید تا با عادت کردن ذهنشان از خستگی آن در جلسات آزمون جلوگیری شود .

توصیه می شود در شب های مشخص حدود 10 تست از دروس متفاوت مثلا شیمی ـ عربی ـ فیزیک (مجموعا 30 تست) از قسمتهای مختلف (از هر مبحث یک تست) را در زمانی مطابق با استاندارد آزمون سراسری پاسخ دهید. و نتایج آن را نیز نزد خود نگاه دارید .البته در آزمون های ابتدایی میتوانید مقدار کمی زمان بیشتری به خود اختصاص دهید و سپس به مرور زمان طی چند آزمون آنرا به زمان استاندارد برسانید.
باید به این نکته نیز حتما توجه کنید که تا قبل از اینکه یادگیری شما در مبحثی کامل نشده است و تست های آموزشی مربوط به آن درس را پاسخ نداده اید ، سراغ تست های زمان دار نروید زیرا فقط موجب اتلاف وقت و انرژی شما می شود و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

تماس با شماره تلفن

09050942046