برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61978088 -021 تماس بگیرید

برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به مناسب ترین شکل ممکن از منابع موجود برای نیل به هدف های مطلوب استفاده کرد، برنامه ریزی فعالیت مستمری است که نه تنها به مقصد، بلکه به روش وصول به مقصد و تعیین بهترین مسیر نیز توجه دارد. کارکاه های مرکز مشاوره فرهیختگان جوان همانند حیطه تخصصی این مرکز به صورت تخصصی در زمینه شغلی-تحصیلی هستند. تمامی کارگاه ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کشور بوده و دارای گواهی نامه های معتبر در زمینه های مرتبط می باشد.آگاهی مشاوران، معلمان، دانشجویان رشته های مشاوره، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط از چگونگی برنامه ریزی تحصیلی، جزو اهداف اصلی این دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن دوره قادر خواهند بود...
در سال های اخیر همواره مشاوره های انتخاب رشته کنکور مبتنی بر تحلیل نتایج کنکور داوطلب از قبیل رتبه و تراز و ایجاد تناسب بین این پارامتر ها با رشته محل های موجود بوده است و عاملی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است ویژگی های روانشناختی داوطلب و تناسب آن با رشته هایی است که به وی معرفی می شوند. وجه تمایز و برتری انتخاب رشته ای که به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود، دخیل نمودن ویژگی های روانشناختی داوطلب در معرفی رشته ها به وی می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند.....
واقعیت هایی همچون عدم تناسب تخصص فارغ التحصیلان با نیازهای بازار کار،بی علاقگی و تغییر رشته های متعدد در سطوح مختلف دانشگاهی و حتی دبیرستانی،گرایش بیش از حد به برخی از رشته ها و یا عدم اقبال و استقبال از برخی دیگر و پایین بودن میزان رضایت شغلی در تعداد زیادی از شاغلین، جملگی عللی هستند که نقش مهم و کلیدی هدایت تحصیلی و شغلی را در نظام آموزشی کشور تصدیق و تایید می کنند.هدایت صحیح دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی چه در مقطع دبیرستان و چه پس از آن  یکی از اساسی ترین دغدغه های نظام های آموزشی موفق در دنیای امروزی است.
مشاوره و راهنمایی تحصیلی بخش تفکیک ناپذیری از نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. بی شک اهمیت و جایگاه مهم یک مشاور تحصیلی در انتخاب مسیر آموزشی یک فرد بر هیچ کس پوشیده نیست ، از این¬رو مرکز مشاوره فرهیختگان جوان با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری دوره جامع تربیت مشاور تحصیلی بر آن است تا بتواند گامی کوچک اما موثری در آموزش و تربیت مشاوران تحصیلی را بردارد .
توانمندسازی مشاوران در حوزه هدایت شغلی و تحصیلی و بهره گیری از ابزارها و سامانه های هدایت شغلی معتبر رایانه ای جزو اهداف اصلی دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند: نظریه های شغلی-شخصیتی در حوزه مشاوره شغلی را تشریح کرده و مقایسه نمایند. شناخت کافی از سامانه های هدایت شغلی و تحصیلی رایانه ای بدست اورده و مزیت ها و محدودیت های انها را تشریح نمایند. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان و مراجعان و پاسخگویی به نیازها و پرسش های انها در حیطه هدایت شغلی و تحصیلی را داشته باشند.
موسسه فرهیختگان جوان آماده است تا با آزمون های استاندارد استخدامی مطابق با مدل های روز دنیا و با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده، آزمون های استخدامی را برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک اجرا نماید.
سوپر ویژن
همکاران محترمی که از طریق مرکز مشاوره فرهیختگان جوان موفق به کسب صلاحیت مشاوره شغلی و تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی شده اند می­توانند با هماهنگی لازم در کارگاه سوپر ویژن و کارورزی به صورت حضوری شرکت نمایند. در انتهای دوره تمامی نکات و مشکلات دوره جمع بندی شده و به صورت فایل صوتی در اختیار مشاوران دوره قرار داده خواهد شد. علاوه بر گروه ویژه در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات بین مشاوران دوره و مدرس ایجاد خواهد شد که طبق برنامه مشخص زمانی به سوالات مشاوران در این گروه مجازی پاسخ مقتضی برای هدایت جلسات درمانی و مشاوره ای توسط مدرس دوره داده خواهد شد.
این نوع از مشاوره اختصاص به دانش آموزان مدارس و دانشجویان دارد. که برای کمک و راهنمایی آنها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی در دوره دبیرستان ، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی ، اطلاع از مقررات و شرایط و قوانین مدرسه یا دانشگاه و یا هر مساله و مشکلی که در محیط تحصیل برای آنها ممکن است پیش بیاید دارد. رفع این نوع مسائل یا مشکلات به عهده مشاوران تحصیلی است.
بین سالهای 1980 و 1993، تنها 19 درصد از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی، کار دانشگاهی با هر نوع مسئولیت تحقیقاتی را انتخاب کردند (فانگ  ، 2004). با اینکه تقریبا نیمی از فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی را زنان و 34 درصد آن را اقلیت های قومی و نژادی (انجمن دانشکده های پزشکی آمریکا ، 2005) تشکیل میدادند اما زنان و اقلیتها (آسیایی، سیاه ، اسپانیایی، بومی آمریکا / بومی آلاسکا، و  بومی هاوایی) تنها بخش کوچکی از این 19 درصد بودند. دولت میلیون ها دلار برای افزایش تعداد پزشکان در مشاغل پژوهشی هزینه میکند، اما این تلاش ها بیشتر بر عواملی متمرکز هستند که نقش عامل انسانی را در توسعه شغلی نادیده میگیرند. هدف ما، مطالعه تاثیرات عامل انسانی بر توسعه شغلی پژوهشگران پزشک، به خصوص زنان و رنگین پوستها، با نگاهی ویژه به خودکارآمدی است.
مطالعه ی حاضر پایایی ، اعتبار سازه و محتوا و معادل فرهنگی فرم کوتاه مقیاس خود اثر بخشی تصمیم گیری شغلی (CDMSE-SF[3]) را مورد بررسی قرار می دهد. در پاسخ به درخواست ها برای هدایت مطالعاتی با استفاده از مقیاسی با نمونه های دانش اموزان در سنین دبیرستان، داده ها از دو نمونه دانش اموزان دبیرستان جمع اوری شدند: یکی از استرالیا و دیگری از آفریقای جنوبی. یافته ها با تحقیقات پیشین در این مورد مطابقت داشتند که موفق نشدند به 5 عامل دست پیدا کنند. سه عامل در هر نمونه پیدا شدند؛ با وجود این، این عوامل در هر نمونه متفاوت بودند و هم چنین از معیارهای گزارش شده ی در نمونه های دانشجویان کالج در ایالات متحده نیز متفاوت بودند که این امر تفاوت بین فرهنگی در این سازه را نشان می دهد. مولفان تحقیق حاضر پیشنهاد می کنند که نسخه ی صرفه جو تری از CDMSE-SF نیز امکان پذیر است، نسخه ی حاضر به صورت شایسته منابع نظری اش را بازتاب نمی دهد و معادل فرهنگی را نمی توان در نظر گرفت.
اعتبارسنجی تئوری هولاند معمولا روی اعتبار ساختاری مدل ريازک تمرکز دارند. اين مطالعه نه تنها اعتبار ساختاری بلکه هم ارزی مفهومی ريازک و اعتبار وابسته به معيار تئوری هولاند را درمورد دانشجويان از گروه نژادی بزرگی در ايالات متحده (آمريکاييهای سفيد پوست) و سنگاپور (چينی ها) بررسی کرد. ارزشها برای بررسی اعتبار همگرا-تفکيک کننده[2] و هم ارزی معنايي[3] ريازک استفاده شدند. نتايج، اعتبار ساختاری و وابسته به معيار مشابهی در تمام نمونه ها نشان می دهند، اگرچه ارقام بطورکلی کمتر از مقادير بدست آمده در مطالعات قبلی بودند. ارزشها ارتباط ضعيفی با انواع رغبت داشتند. چندين شواهد از اعتبار همگرايی ضعيف برای انواع I، S و E بدست آمد. آزمونهای بکار رفته روی اين سه نوع نشان داد که هم ارزی معنايی برای نوعهای E و S وجود داشت و نيز امکان تعدادی معنای فرهنگی خاص[4] منتسب به نوع I وجود داشت. معانی و پيامدهای بدست آمده برای تحقيقات آينده مورد بحث قرار گرفتند.
این مطالعه فرآیند انتخاب موضوع تحصیلی دانش آموزان دبیرستان در آموزش عالی را بررسی کرده و از طرح طولی استفاده کرده است. نمونه ای از 535 نوجوان در ابتدا، میانه و پایان سال تحصیلی پایه ی 12 در این مطالعه شرکت کردند. مدل سازی منحنی پنهان شواهدی حاکی از افزایش متوسط رشدی را در تکالیف تصمیم گیری شغلی (حرفه ای) چون تمایل، کاوش، وضعیت تصمیم گیری و تعهد نشان داد. به طور کلی، منحنی های رشد با مدل های نظری همخوانی داشتند که در آن تمایل و کاوش کلی در ابتدای فرآیند تصمیم گیری شغلی (حرفه ای) مهم هستند در حالی که کاوش عمقی و وضعیت تصمیم گیری بعداً مهم تلقی می شوند. علاوه بر این، نتایج تغییر پذیری قابل ملاحظه ای را بین نوجوانان در سطوح اولیه تکالیف تصمی گیری شغلی خود و نرخ تغییر نشان داد. نهایتاً، رشد در تمایل به رشد در محیط و خود کاوشی مربوط می شد و رشد در کاوش محیطی مربوط به پیشرفت در تعهد و وضعیت تصمیم گیری مربوط می شد.