برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61978088 -021 تماس بگیرید

برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به مناسب ترین شکل ممکن از منابع موجود برای نیل به هدف های مطلوب استفاده کرد، برنامه ریزی فعالیت مستمری است که نه تنها به مقصد، بلکه به روش وصول به مقصد و تعیین بهترین مسیر نیز توجه دارد. کارکاه های مرکز مشاوره فرهیختگان جوان همانند حیطه تخصصی این مرکز به صورت تخصصی در زمینه شغلی-تحصیلی هستند. تمامی کارگاه ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کشور بوده و دارای گواهی نامه های معتبر در زمینه های مرتبط می باشد.آگاهی مشاوران، معلمان، دانشجویان رشته های مشاوره، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط از چگونگی برنامه ریزی تحصیلی، جزو اهداف اصلی این دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن دوره قادر خواهند بود...
در سال های اخیر همواره مشاوره های انتخاب رشته کنکور مبتنی بر تحلیل نتایج کنکور داوطلب از قبیل رتبه و تراز و ایجاد تناسب بین این پارامتر ها با رشته محل های موجود بوده است و عاملی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است ویژگی های روانشناختی داوطلب و تناسب آن با رشته هایی است که به وی معرفی می شوند. وجه تمایز و برتری انتخاب رشته ای که به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود، دخیل نمودن ویژگی های روانشناختی داوطلب در معرفی رشته ها به وی می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند.....
واقعیت هایی همچون عدم تناسب تخصص فارغ التحصیلان با نیازهای بازار کار،بی علاقگی و تغییر رشته های متعدد در سطوح مختلف دانشگاهی و حتی دبیرستانی،گرایش بیش از حد به برخی از رشته ها و یا عدم اقبال و استقبال از برخی دیگر و پایین بودن میزان رضایت شغلی در تعداد زیادی از شاغلین، جملگی عللی هستند که نقش مهم و کلیدی هدایت تحصیلی و شغلی را در نظام آموزشی کشور تصدیق و تایید می کنند.هدایت صحیح دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی چه در مقطع دبیرستان و چه پس از آن  یکی از اساسی ترین دغدغه های نظام های آموزشی موفق در دنیای امروزی است.
مشاوره و راهنمایی تحصیلی بخش تفکیک ناپذیری از نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. بی شک اهمیت و جایگاه مهم یک مشاور تحصیلی در انتخاب مسیر آموزشی یک فرد بر هیچ کس پوشیده نیست ، از این¬رو مرکز مشاوره فرهیختگان جوان با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری دوره جامع تربیت مشاور تحصیلی بر آن است تا بتواند گامی کوچک اما موثری در آموزش و تربیت مشاوران تحصیلی را بردارد .
توانمندسازی مشاوران در حوزه هدایت شغلی و تحصیلی و بهره گیری از ابزارها و سامانه های هدایت شغلی معتبر رایانه ای جزو اهداف اصلی دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند: نظریه های شغلی-شخصیتی در حوزه مشاوره شغلی را تشریح کرده و مقایسه نمایند. شناخت کافی از سامانه های هدایت شغلی و تحصیلی رایانه ای بدست اورده و مزیت ها و محدودیت های انها را تشریح نمایند. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان و مراجعان و پاسخگویی به نیازها و پرسش های انها در حیطه هدایت شغلی و تحصیلی را داشته باشند.
موسسه فرهیختگان جوان آماده است تا با آزمون های استاندارد استخدامی مطابق با مدل های روز دنیا و با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده، آزمون های استخدامی را برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک اجرا نماید.
سوپر ویژن
همکاران محترمی که از طریق مرکز مشاوره فرهیختگان جوان موفق به کسب صلاحیت مشاوره شغلی و تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی شده اند می­توانند با هماهنگی لازم در کارگاه سوپر ویژن و کارورزی به صورت حضوری شرکت نمایند. در انتهای دوره تمامی نکات و مشکلات دوره جمع بندی شده و به صورت فایل صوتی در اختیار مشاوران دوره قرار داده خواهد شد. علاوه بر گروه ویژه در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات بین مشاوران دوره و مدرس ایجاد خواهد شد که طبق برنامه مشخص زمانی به سوالات مشاوران در این گروه مجازی پاسخ مقتضی برای هدایت جلسات درمانی و مشاوره ای توسط مدرس دوره داده خواهد شد.
هدف اصلی این مطالعه بررسی ابعاد تردید شغلی در میان نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی در یونان (N=848) و طبقه بندی دانش‌آموزان این نمونه بر طبق وضعیت تصمیم گیری شغلی در آنها می باشد. هدف دیگر، بررسی رابطه بین گروه های مختلف تصمیم گیری شغلی و خودكارآنوری تعمیم یافته، راهكارهای هماهنگی و علایق شغلی می باشد. نتایج نشان می دهند كه چهار عامل به تردید شغلی كمك می كنند: عدم حضور ساختار، نیاز به هدایت شغلی، پراكندگی علایق و تضاد شخصی. روش خوشه بندی نشان می دهد كه دانش آموزان نمونه می توانند در سه گروه تردید شغلی طبقه بندی شوند: فاقد تردید، امكان كاوش، و فاقد تردید. این گروه ها در تمام چهار عامل تردید شغلی، خودكارآمدی تعمیم یافته، راهكارهای هماهنگی و علایق شغلی از هم متفاوتند. نتایج در چارچوب مشاوره شغلی مورد بحث قرار گرفته اند.
تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه حمايت خانواده هم بر باورهاي خودكارآمدي شغلي و هم تصميم‌گيري شغلي تأثيرگذار است. تحقيق حاضر به دنبال اثبات اين مدعا است كه خودكارآمدي جستجوي شغلي مي‌تواند به عنوان واسطه رابطه حمايت خانواده و ترديد شغلي عمل نمايد. اين تحقيق با استفاده از نمونه‌اي متشكل از 253 نوجوان ايتاليايي نشان داد كه در مورد نوجوانان پسري كه در يك مدرسه آمادگی برای ‌دانشگاهي حضور مي‌يابند، خودكارآمدي جستجوي شغلي تا حدودي به عنوان واسطه رابطه حمايت خانواده و ترديد شغلي عمل مي‌كند. برخلاف آنچه انتظار مي‌رفت، در مورد نوجوانان دختر، ارتباط مستقيمي بين حمايت خانواده و ترديد شغلي مشاهده نشد؛ با اين وجود، حمايت خانواده به طور مستقيم با خودكارآمدي جستجوي شغلي در ارتباط بود و ارتباط خودكارآمدي جستجوي شغلي با ترديد شغلي گزارش شد.
در راستای توانمند سازی مشاورین در حیطه شغلی و تحصیلی 1 و 2 و 3 و 4 آبان ماه 1397 منطبق بر صلاحیت های حرفه ای NCDA و با اعطای مدرک معتبر صلاحیت مشاور شغلی – تحصیلی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور
تحقیق حاضر به منظور مطالعه بلوغ کاری در بین دانش-آموزان مدارس عمومی (خصوصی)  و دولتی  صورت گرفته است. نمونه متراکمی از 500 دانش آموز دبیرستانی موضوع مطالعه حاظر بودند (250 مورد جنس مذکر و 250 مورد جنس مؤنث). پرسشنامه بلوغ کاری کریتس (CMI)، مقیاس خودانگاره (SCS)، آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT) و مقیاس کنترل مکان هندسی لومپکین (LOC) در دانش آموزان به اجرا درآمد تا رابطه بین کار، بلوغ و خودانگاره، انگیزه پیشرفت و کنترل مکان هندسی مورد مطالعه قرار گیرد. در مقایسه ای که بین مدارس دولتی و خصوصی صورت گرفت، نتایج به روشنی نشان می دهند که دانش آموزان مدارس خصوصی دارای نگرش بلوغ کاری بالاتر (CMA)، توانش بلوغ کاری (CMC) و همچنین خودانگاره و انگیزه پیشرفت بالاتری هستند. نیز رابطۀ معناداری بین CMA و CMC، LOC درونی و ACMT در پسران مدارس خصوصی و بین CMA، ACMT و SCS دختران مدارس خصوصی بدست آمده است. در مقابل، رابطۀ معناداری هم بین CMA و کنترل بیرونی مکان هندسی، انگیزه پیشرفت و خودانگاره در مورد پسران مدارس دولتی و بین CMC و انگیزه پیشرفت در مورد دختران مدارس دولتی بدست آمده است.
تصمیم‌گیری برای آینده شغلی، جنبه مهمی از زندگی است. در یك مقطع زمانی، فرد باید تصمیم بگیرد متقاضی چه شغلی شود یا این كه آیا برای یك تخصص خاص، آموزش لازم را ببیند یا خیر. بسیاری از افراد در هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی با مشكل مواجه می‌شوند. با این وجود، ابزارهای چندبُعدی برای ارزیابی تردید در راهنمایی چنین افرادی مورد نیازند، زیرا به نظر می‌رسد كه پدیده تردید، چندبُعدی است و تنها به نیاز به اطلاعات شغلی محدود نمی‌شود. تحقیق حاضر یك ابزار چندبُعدی 98 آیتمی از 6 عامل تردید شغلی را مورد بررسی قرار داد. بر اساس داده‌های به دست آمده از 539 دانشجوی كالج، نمرات مقیاس در «پرسش‌نامه تشخیصی ارزیابی شغلی» (CADI) دارای ضریب آلفایی از 81/0 تا 93/0 (89/0=M) بودند. نتایج تحلیل عاملی و اعتبار همگرایی هر دو مؤید این نتیجه بودند كه نمرات CASI از اعتبار لازم برخوردارند.