مرکز مشاوره جوان مشاور
…مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره کنکور

برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به مناسب ترین شکل ممکن از منابع موجود برای نیل به هدف های مطلوب استفاده کرد، برنامه ریزی فعالیت مستمری است که نه تنها به مقصد، بلکه به روش وصول به مقصد و تعیین بهترین مسیر نیز توجه دارد. کارکاه های مرکز مشاوره فرهیختگان جوان همانند حیطه تخصصی این مرکز به صورت تخصصی در زمینه شغلی-تحصیلی هستند. تمامی کارگاه ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی کشور بوده و دارای گواهی نامه های معتبر در زمینه های مرتبط می باشد.آگاهی مشاوران، معلمان، دانشجویان رشته های مشاوره، علوم تربیتی، روانشناسی و دیگر رشته های مرتبط از چگونگی برنامه ریزی تحصیلی، جزو اهداف اصلی این دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن دوره قادر خواهند بود...
در سال های اخیر همواره مشاوره های انتخاب رشته کنکور مبتنی بر تحلیل نتایج کنکور داوطلب از قبیل رتبه و تراز و ایجاد تناسب بین این پارامتر ها با رشته محل های موجود بوده است و عاملی که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است ویژگی های روانشناختی داوطلب و تناسب آن با رشته هایی است که به وی معرفی می شوند. وجه تمایز و برتری انتخاب رشته ای که به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود، دخیل نمودن ویژگی های روانشناختی داوطلب در معرفی رشته ها به وی می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند.....
واقعیت هایی همچون عدم تناسب تخصص فارغ التحصیلان با نیازهای بازار کار،بی علاقگی و تغییر رشته های متعدد در سطوح مختلف دانشگاهی و حتی دبیرستانی،گرایش بیش از حد به برخی از رشته ها و یا عدم اقبال و استقبال از برخی دیگر و پایین بودن میزان رضایت شغلی در تعداد زیادی از شاغلین، جملگی عللی هستند که نقش مهم و کلیدی هدایت تحصیلی و شغلی را در نظام آموزشی کشور تصدیق و تایید می کنند.هدایت صحیح دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی چه در مقطع دبیرستان و چه پس از آن  یکی از اساسی ترین دغدغه های نظام های آموزشی موفق در دنیای امروزی است.
مشاوره و راهنمایی تحصیلی بخش تفکیک ناپذیری از نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. بی شک اهمیت و جایگاه مهم یک مشاور تحصیلی در انتخاب مسیر آموزشی یک فرد بر هیچ کس پوشیده نیست ، از این¬رو مرکز مشاوره فرهیختگان جوان با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری دوره جامع تربیت مشاور تحصیلی بر آن است تا بتواند گامی کوچک اما موثری در آموزش و تربیت مشاوران تحصیلی را بردارد .
توانمندسازی مشاوران در حوزه هدایت شغلی و تحصیلی و بهره گیری از ابزارها و سامانه های هدایت شغلی معتبر رایانه ای جزو اهداف اصلی دوره می باشد. یادگیرندگان بعد از طی کردن این دوره می توانند: نظریه های شغلی-شخصیتی در حوزه مشاوره شغلی را تشریح کرده و مقایسه نمایند. شناخت کافی از سامانه های هدایت شغلی و تحصیلی رایانه ای بدست اورده و مزیت ها و محدودیت های انها را تشریح نمایند. توانایی برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان و مراجعان و پاسخگویی به نیازها و پرسش های انها در حیطه هدایت شغلی و تحصیلی را داشته باشند.
موسسه فرهیختگان جوان آماده است تا با آزمون های استاندارد استخدامی مطابق با مدل های روز دنیا و با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده، آزمون های استخدامی را برای شرکت ها و سازمانهای بزرگ و کوچک اجرا نماید.

سوپر ویژن

همکاران محترمی که از طریق مرکز مشاوره فرهیختگان جوان موفق به کسب صلاحیت مشاوره شغلی و تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی شده اند می­توانند با هماهنگی لازم در کارگاه سوپر ویژن و کارورزی به صورت حضوری شرکت نمایند. در انتهای دوره تمامی نکات و مشکلات دوره جمع بندی شده و به صورت فایل صوتی در اختیار مشاوران دوره قرار داده خواهد شد. علاوه بر گروه ویژه در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات بین مشاوران دوره و مدرس ایجاد خواهد شد که طبق برنامه مشخص زمانی به سوالات مشاوران در این گروه مجازی پاسخ مقتضی برای هدایت جلسات درمانی و مشاوره ای توسط مدرس دوره داده خواهد شد.
گیلان ورکشاپس برگزار میکند: دوره گواهینامه صلاحیت مشاوره شغلی تحصیلی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور زمان برگزاری: 4 و 5 بهمن - 11 و 12 بهمن (پینجشنبه و جمعه) همراه با تسهیلات اقامتی ارزان
کارگاه آموزشی مهارت های مشاوره انتخاب رشته فرآیند کلی جلسه مشاوره انتخاب رشته و ضرورت آن اهمیت و ضرورت راهنمایی و مشاوره شغلی - تحصیلی تجزیه و تحلیل کارنامه داوطلب و مشاوره انتخاب رشته توانایی تشریح دوره های تحصیلی، رشته ها و توزیع ظرفیت علایق و توانمندی های دانش آموز برای ادامه تحصیل روش های صحیح انتخاب رشته برای دانشگاه سراسری و آزاد اشتباهات رایج داوطلبان و نحوه صحیح گزینش دانشگاه ها طراحی پرونده برای هر داوطلب و روند تکمیل مرحله به مرحله آنها آموزش نحوه انتخاب رشته کنکور به صورت عملی و کاربردی پنج شنبه و جمعه 6 و 7 دی ماه 1397 از ساعت 9 الی
اعتبارسنجی تیوری هولاند معمولا روی اعتبار ساختاری مدل ريازک تمرکز دارند. اين مطالعه نه تنها اعتبار ساختاری بلکه هم ارزی مفهومی ريازک و اعتبار وابسته به معيار تیوری هولاند را درمورد دانشجويان از گروه نژادی بزرگی در ايالات متحده (آمريکاييهای سفيد پوست) و سنگاپور (چينی ها) بررسی کرد. ارزشها برای بررسی اعتبار همگرا-تفکيک کننده[2] و هم ارزی معنايي[3] ريازک استفاده شدند. نتايج، اعتبار ساختاری و وابسته به معيار مشابهی در تمام نمونه ها نشان می دهند، اگرچه ارقام بطورکلی کمتر از مقادير بدست آمده در مطالعات قبلی بودند. ارزشها ارتباط ضعيفی با انواع رغبت داشتند. چندين شواهد از اعتبار همگرايی ضعيف برای انواع I، S و E بدست آمد. آزمونهای بکار رفته روی اين سه نوع نشان داد که هم ارزی معنايی برای نوعهای E و S وجود داشت و نيز امکان تعدادی معنای فرهنگی خاص[4] منتسب به نوع I وجود داشت. معانی و پيامدهای بدست آمده برای تحقيقات آينده مورد بحث قرار گرفتند.
🔴 زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه 4 و 5 بهمن‌ماه 1397 پنجشنبه و جمعه 11 و 12 بهمن‌ماه 1397 (از ساعت 8:30 الی 16:30) 🔴 همراه با اعطای گواهینامه صلاحیت مشاوره شغلی-تحصیلی از #سازماننظامروانشناسیومشاوره_کشور: 👈 پس از پایان دوره آموزشی، آزمونی کتبی تحت نظارت نماینده سازمان نظام روانشناسی و کشور برگزار می‌گردد که در صورت کسب نمره قبولی 70، شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی موفق به کسب گواهینامه صلاحیت مشاوره شغلی-تحصیلی می‌گردند.
هدف از این مطالعه بررسی سطح انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوش و درک استعاری آن‌ها از مدرسه می‌باشد. برای این منظور، روش‌های کمی و کیفی به‌عنوان روش ترکیبی استفاده شد. نمونه آزمایش برای هر دو روش شامل 96 دانش‌آموزان تیزهوش در سطح مدارس راهنمایی می‌باشد. برای داده‌های کمی، انگیزه تحصیلی به‌عنوان مقیاس مورد استفاده قرار گرفت و از دانش‌آموزان خواسته شد تا فرم استعاره خود را در مورد مدرسه به‌عنوان ابزار جمع‌آوری داده‌ها کیفی پر کنند. بر اساس آمارهای توصیفی از مقیاس انگیزه تحصیلی، نمراتی که +/- 1 انحراف استاندارد از میانگین نشان می‌دادند، استعاره ‌این دانش‌آموزان بسته به سطح انگیزه آن‌ها مقایسه می‌شود. استعاره متشکل از سه عنوان اصلی می‌باشد: استعاره مثبت، استعاره منفی و استعاره خنثی. با توجه به نتایج، دانش‌آموزانی که انگیزه تحصیلی بالایی دارند، عمدتاً نمره استعاره مثبتی در مورد مدرسه دارند. دانش‌آموزانی که نمره انگیزه تحصیلی پایین‌تری دارند، بیشتر تمایل به نمره استعاره منفی دارند.