در حال بروزرسانی محتوا هستیم
  • – فرزندمان درس نمیخواند.
  • – دانش آموز در برقراری ارتباط با سایر دانش آموزان دچار مشکل است و حتی یک دوست صمیمی نیز در مدرسه ندارد.
  • – او نمیتواند حتی یک ساعت روی کتاب تمرکز کرده و مطالعه مفید داشته باشد.
  • – ساعت ها با یک دستگاه مکانیکی یا الکتریکی وقت می گذراند ولی خدا نکند از او بخواهیم 1 ساعت مطالعه در درس اجتماعی یا دینی داشته باشد.
  • – همیشه اتاق نامرتبی دارد،ما همیشه در حسرت آن هستیم که مانند پسر عمو یا دخترخاله خود اتاقی مرتب و آراسته داشته باشد.
  • – این دانش آموز در کلاس درس تمرکز کافی را ندارد.
  • – ریسک پذیری بالایی دارد وما از این یژگی او می هراسیم این مسائل و نمونه هایی از این دست در درد دل های والدین و معلمان برای مشاورین مدارس بسیار زیاد است. و ..

ریشه بسیاری از این تعارضات میان خواسته ها و انتظارات والدین و دانش آموزان، در عدم شناخت صحیح اگوی تیپیک شخصیت دانش آموز نهفته است.مادر یا پدراگر بدانند با یک دانش آموز با نمره بالای تیپ هنری رو به رو هستند به جای توقع اتاق آراسته و مرتب از او، نظم را در آثار هنری او جستجو می کردند. و معلمی که دانش آموزی واقع گرا شاگرد اوست به جای توقع یک تحقیق اصولی و استاندارد از او یک کار عملی بی نقص طلب می کرد.همه ما برای آنکه والدین،معلم و یا مشاور موفقی باشیم به شناخت دقیق و صحیح الگوی شخصیتی و رغبتی مخاطبان خود نیازمندیم.

موسسه هدایت فرهیختگان  با استفاده از ابزارهای استاندارد روانشناختی پاسخگوی نیاز مطرح شده فوق خواهد بود.

و بر مبنای نتایج آزمون های مشخصی ، خصوصیات و ویژگیهای خلقی،آرزوها و رویاها،سرگرمیهای زمان فراغت ،علایق،فعالیت‌‌های فوق برنامه‌ و ارزش‌های شغلی دانش آموز را آشکار می سازد و در غالب یک توصیه نامه می تواند راهگشای والدین،معلمان و مشاوران مدرسه باشد.
در ادامه می توانید نمونه ای از پروفایل رغبت و توصیه نامه والدین را ملاحظه نمایید:

 

بر اساس آزمون علایق شخصیتی فرزندگرامیتان، توجه شما را به نکات زیر جلب می‌نماییم.

خصوصیات و ویژگیهای خلقی حمید:

  • حمید تحلیل‌گر و نقاد. کنجکاو و روشنفکر، دقیق و منطقی، پیچیده و  فروتن و گاها کم‌حرف است.

آرزوها و رویاهای حمید:

  • حمید رویای ادامه تحصیل دارد یا شاید بتوان گفت رویای یادگیری و پیشرفت، او رویای تکیه بر مسند علمی به عنوان یک پژوهشگر یا استاد برجسته را در ذهن می‌پروراند.

سرگرمیهای زمان فراغت حمید:

  • سرگرمی حمید مطالعه، جمع‌آوری مطالب و تهیه طرح‌های عملی است.
  • کتابخانه، کامپیوتر، بازی‌های فکری،دیدار از موزه‌ها، جمع‌آوری کلکسیون‌های سنگ، تمبر و …

علایق حمید:

  • تفکر انتزاعی، حل مسایل ریاضی، انجام محاسبات پیچیده و تفسیر فرمول‌ها. 
  • حمید دوست دارد دست به آزمون و تجربه بزند و مساله‌ای حل کند.

فعالیت‌‌های فوق برنامه‌ای که غالبا حمید انجام می‌دهد:

  • حمید به مطالعه و  نوشتن می‌پردازد که  توجه به بخش‌های علمی در آن متمایزتر است.

حمید غالبا اینگونه حل مساله می‌کند:

  • حمید در مواجهه با مشکلات راه حل فکری، مطالعه  و بررسی علمی و کشف راه حل های مناسب برای مشکل پیش آمده را پی‌گیری می‌کند.

ارزش‌های شغلی حمید:

حمید علاقه‌مند است که به صورت پیوسته بر آگاهی، دانش، تجربه و تخصصش افزوده شود.

حمید محیط کاری راحت و مناسب را ترجیح می‌دهد.

حمید ترجیح می‌دهد که شغلش درآمد بالایی داشته باشد.

حمید متمایل است بدون نیاز به همکار، فعالیتش را به‌تنهایی انجام دهد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61978088 -021 تماس بگیرید