در حال بروزرسانی محتوا هستیم

رسالت اساسی و نقش کلیدی مدارس در نظام تعلیم و تربیت کشور کشف و پرورش استعداد های حقیقی دانش آموزان است ، انجام این رسالت قطعاً با کل نگری،تجویز رویه واحد آموزشی و تربیتی برای همه دانش آموزان و عدم تفکیک آنان از نظر ویژگی های روانشناختی میسر نخواهد بود.

همه ما بر این باوریم که فعالیت ها و برنامه ریزی های تربیتی مدارس نقش عمده ای در شکوفایی استعداد های بالقوه دانش آموزان خواهد داشت.
چه بسیار هنرپیشگان نامداری که اولین بار رفتن روی صحنه تئاتر را از سن مدرسه آغاز کردند و یا قهرمانان ورزشی که برای نخستین بار توان و استعداد خود را در مسابقات ورزشی مدرسه کشف نمودند.
معمولا مربیان تربیتی مدارس شرکت کنندگان در برنامه های تربیتی مدارس را صرفا برمبنای خود اظهاری و اعلام علاقه دانش آموزان تعیین و دسته بندی می نمایند که این مدل از کشف استعداد ها خصوصا در سنین راهنمایی و دبیرستان معمولا  با خطاهای گسترده ای همراه است برای نمونه بسیاری از دانش آموزان شناخت صحیحی نسبت به علایق خود ندارند و به بسیاری از زمینه های ورزشی و هنری ابراز علاقه می کنند در صورتی که پس از مدت کوتاهی نسبت به همان زمینه ها اظهار بی علاقگی می نمایند.
امروزه راهکارهای استاندارد و علمی برای شناخت علایق پایدار دانش آموزان با استفاده از جدیدترین نتایج حاصله در علم روانشناسی در اکثر کشورهای دنیا این مشکل را برطرف نموده است.

موسسه هدایت فرهیختگان  با استفاده از ابزارهای استاندارد روانشناختی (سامانه هدایت شغلی-تحصیلی هشت) پاسخگوی نیازهای مطرح شده فوق خواهد بود.

به عنوان مثال اردوها یکی از مناسب ترین و پر کاربرد ترین ابزارهای تربیتی و آموزشی در مدارس هستند. چه بسا که ساعت ها تدریس در فضای کلاس تنواند تاثیر گزاری آموزشی و یا تربیتیِ یک ساعت فعالیت اردویی را داشته باشد.
حال اگر برنامه ریزی وگزینش نوع و مکان فعالیت اردویی بر مبنای ویژگی های روانشناختی و شخصیتی دانش آموزان صورت گیرد قطعا استفاده بهتری از این ابزار کارآمد خواهیم داشت.

در این بخش از پنل اردوهای مناسب برای هر گروه از دانش آموزان که دارای الگوی تیپیک مشابه هستند به مدرسه پیشنهاد می شود.

در خصوص برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نیز مسئولین مدرارس همواره با دانش آموزانی مواجه هستند که به عنوان مثال علاقه ای به شرکت در مسابقات ورزشی مدرسه ندارند اما اگر مدرسه یک مسابقه کتابخوانی برگزار کند با اشتیاق فراوان در ان شرکت خواهند کرد.
این بخش از پنل مدرسه به بیان مسابقات جذاب و قابل توجه برای هر یک از دانش اموزان با توجه به ویژگی های روانشناختی شان می پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09050942046 تماس بگیرید