تماس با شماره تلفن

09050942046

یک مقام مسئول در امور کودکان در بریتانیا درباره وقت‌گذرانی بیش از اندازه کودکان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داده و از والدین خواسته جلوی این روند را بگیرند.

آن لانگفیلد در مصاحبه‌ای با نشریه آبزرور از شبکه‌های اجتماعی به دلیل ترغیب کودکان به صرف وقت بیشتر انتقاد کرده و گفته والدین به خصوص در ایام تعطیلات تابستان باید با جدیت جلوی استفاده بیش از حد کودکان از شبکه‌های اجتماعی را بگیرند.

خانم لانگفیلد با کمک والدین بریتانیایی کمپینی را هم در این زمینه راه‌اندازی کرده است.

این مقام مسئول در امور کودکان می‌گوید: “در ایام تعطیلات تابستان تمام والدین درباره این صحبت می‌کنند که کودکانشان مطالب شبکه‌های اجتماعی را مانند نقل و نبات می‌بینند.”

خانم لانگفیلد زمانی را که کودکان در اینترنت صرف این مطالب می‌کنند با غذاهای “فست فود” مقایسه کرده و گفته: “هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندش بیش از حد فست فود بخورد.”

سال 2016 نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا (آفکام) اعلام کرده بود اینترنت با سبقت از تلویزیون به عنوان محبوب‌ترین رسانه‌ای معرفی شده که کودکان اوقات فراغت خود را در آن می‌گذرانند.

بر این اساس کودکان 5 تا 15 سال حدود 15 ساعت از وقت خود را در هفته در اینترنت سپری می‌کنند.

تحقیق دیگری که امسال در بریتانیا انجام شده و به رابطه سلامتی و گذراندن وقت در اینترنت می‌پردازد، پیشنهاد کرده استفاده “مناسب” از دستگاه‌هایی مثل تلفن، کامپیوتر، تبلت و … در این زمینه می‌تواند سودمند باشد.

نتیجه این تحقیق که در ژورنال علوم روانشناسی به چاپ رسیده شامل داده‌هایی است که حدود 120 هزار کودک 15 ساله در انگلستان ارسال کرده‌اند.

محققان موسسه سیاست‌گذاری آموزشی در بریتانیا گفته بودند محدود کردن استفاده نوجوانان از اینترنت ممکن است آنها را از مضرات شبکه‌های اجتماعی حفظ نکند، بلکه حتی می‌تواند پیشرفت مهارت‌های دیجیتال آنها را مختل کند و اجازه ندهد این نوجوانان استقامت عاطفی کافی پیدا کنند.

بنابر گزارش اندیشکده سیاست‌گذاری آموزشی در بریتانیا، محدود کردن استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت این فرصت را از آنها می‌گیرد که با دشواری‌های فضای آنلاین آشنا شده و راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرند؛ مشکلاتی که سرانجام در مقطعی با آن روبرو خواهند شد.

بر اساس تعریف سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی دانش آموزانی که تقریبا تمام عصر و شب خود را بعد از مدرسه در اینترنت می‌گذرانند “کاربر افراطی” اینترنت محسوب می‌شوند.

این شامل انجام دادن تکلیف مدرسه، تماشای تلویزیون در اینترنت، وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری می‌شود.

برای کسب اطلاعات بيشتر درباره وقت گذرانی کودکان در شبکه های اجتماعی با مشاوران فرهيختگان جوان تماس حاصل نماييد.

تماس با شماره تلفن

09050942046