تماس با شماره تلفن

09050942046

محسن هجری نویسنده کودک و نوجوان : خلاقیت ذهنی نقشی کلیدی در رشد علمی افراد دارد به گونه ای که این خلاقیت در ساختن فرضیه‌های علمی نقش اصلی را بازی کرده و فرد را یاری می‌دهد که پیش از آزمون و خطا، در ذهن خود یک پدیده و رویداد علمی را تخیل و تصور کند.

با بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی در مدارس می توان خلاقیت ذهنی دانش‌آموزان را افزایش داده و در نتیجه زمینه رشد علمی آن‌ها را فراهم کرد.
این نویسنده کودک و نوجوان، با بیان اینکه برای رواج قصه‌گویی در مدارس ابتدا نیازمند توسعه‌ کتابخوانی و تغییر برنامه‌ریزی آموزشی هستیم زیرا با ساختار کنونی، آموزش و پرورش نمی‌تواند فضای مناسبی برای این کار فراهم کند، افزود: قصه‌گویی زیرمجموعه‌ای از کتابخوانی است و چه بسا در فرایند مطالعه است که قصه‌های مناسب را برای امر قصه‌گویی پیدا می‌کنیم.
هجری سبک روایی را در تاثیرگذاری قصه‌گویان موثر دانست و درباره‌ بهره‌گیری از این هنر در معرفی آثار ادبی معاصر بیان کرد: برای قصه‌گویی الزامی نداریم که فقط به ادبیات کهن و کلاسیک رجوع کنیم مهم سبک روایی یک متن است که به قصه‌گو اجازه بدهد تا با بیانی عاطفی و زبان بدن، مخاطب را به درون ماجرا بکشد.
وی یادآورشد: در سال‌های اخیر که برخی از کتاب‌های کودک و نوجوان در قالب کتاب شنیداری به مخاطب عرضه شده‌اند، در عمل شاهد آن هستیم که این کتاب‌ها با وجود اینکه مضامین جدید یا بیان نو دارند، مناسب قصه‌گویی و بیان شفاهی هستند.

برای کسب اطلاعات بيشتر درباره هنر قصه گويی در مدارس           با مشاوران فرهيختگان جوان تماس حاصل نماييد.

تماس با شماره تلفن

09050942046