تماس با شماره تلفن
09050942046
محسن هجری نویسنده کودک و نوجوان : خلاقیت ذهنی نقشی کلیدی در رشد علمی افراد دارد به گونه ای که این خلاقیت در ساختن فرضیههای علمی نقش اصلی را بازی کرده و فرد را یاری میدهد که پیش از آزمون و خطا، در ذهن خود یک پدیده و رویداد علمی را تخیل و تصور کند.
با بهرهگیری از هنر قصهگویی در مدارس می توان خلاقیت ذهنی
دانشآموزان را افزایش داده و در نتیجه زمینه رشد علمی آنها را فراهم کرد.
این نویسنده کودک و نوجوان، با بیان اینکه برای رواج قصهگویی
در مدارس ابتدا نیازمند توسعه کتابخوانی و تغییر برنامهریزی آموزشی هستیم زیرا
با ساختار کنونی، آموزش و پرورش نمیتواند فضای مناسبی برای این کار فراهم کند،
افزود: قصهگویی زیرمجموعهای از کتابخوانی است و چه بسا در فرایند مطالعه است که
قصههای مناسب را برای امر قصهگویی پیدا میکنیم.
هجری سبک روایی را در تاثیرگذاری قصهگویان موثر دانست و
درباره بهرهگیری از این هنر در معرفی آثار ادبی معاصر بیان کرد: برای قصهگویی
الزامی نداریم که فقط به ادبیات کهن و کلاسیک رجوع کنیم مهم سبک روایی یک متن است
که به قصهگو اجازه بدهد تا با بیانی عاطفی و زبان بدن، مخاطب را به درون ماجرا
بکشد.
وی یادآورشد: در سالهای اخیر که برخی از کتابهای کودک و
نوجوان در قالب کتاب شنیداری به مخاطب عرضه شدهاند، در عمل شاهد آن هستیم که این
کتابها با وجود اینکه مضامین جدید یا بیان نو دارند، مناسب قصهگویی و بیان شفاهی
هستند.
برای کسب اطلاعات بيشتر درباره هنر قصه گويی در مدارس با مشاوران فرهيختگان جوان تماس حاصل نماييد.
تماس با شماره تلفن
09050942046